Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY INTERNETOVÉHO OBCHODU ESHOP.CHAMPAGNERIA.CZ
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen “Podmínky”) shrnují a upravují vzájemný obchodní vztah a s ním související podmínky, pravidla, práva a povinnosti mezi vámi jako kupujícím a zákazníkem (dále také jen „vy, vás, vaše atp.“) a námi jako prodávajícím (dále také jen „my, nás, naše atp.“) a provozovatelem internetového obchodu na webových stránkách https://eshop.champagneria.cz (dále jen „E-shop“) – společností CHAMPAGNERIA.CZ s.r.o., se sídlem Podvinný mlýn 2358/50, 190 00 Praha 9, IČO 03505413, DIČ CZ03505413, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 232688 vedeném u Městského soudu v Praze, registrovaný plátce DPH, e-mail eshop@champagneria.cz, telefonní číslo +420735025482.
OBSAH
- DEFINICE POJMŮ
- OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
- POSTUP OBJEDNÁVKY A UZAVŘENÍ SMLOUVY
- UŽIVATELSKÝ ÚČET
- CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
- DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
- PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- PŘÍLOHA Č. 3 - ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- DEFINICE POJMŮ
- Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
- Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží a to včetně ceny za jeho zabalení. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
- Objednávka je váš neodvolatelný návrh na uzavření smlouvy o koupi Zboží s námi. Nabídka je náš návrh na případný odlišný způsob realizace vaší Objednávky, např. návrh dodání alternativního Zboží při nedostupnosti objednaného Zboží, alternativní termín doručení nebo Celková cena apod. Smlouva je kupní smlouva sjednaná na základě řádně vyplněné Objednávky zaslané prostřednictvím E-shopu nebo navazující vámi přijaté Nabídky.
- Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu.
- Uživatelský účet je účet zřízený na základě vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování vámi zadaných údajů a uchovávání historie vámi objednaného Zboží a uzavřených Smluv.
- E-mail zákazníka je adresa e-mailové schránky určená vámi pro vaši emailovou komunikaci s námi o každé konkrétní Objednávce a navazujících Nabídkách a Smlouvě, případně o dalších souvisejících tématech. Musí se jednat o funkční a vám dostupnou e-mailovou schránku, jejíž adresu musíte povinně zadat v každé Objednávce (případně může být převzata z vašeho Uživatelského účtu).
- Zaplacené peníze jsou finanční prostředky prokazatelně a dokladovatelně zaplacené vámi nám v přímé souvislosti s některou Smlouvou, Nabídkou či Objednávkou mezi námi a vámi, přičemž v dokladu každé platby musí být uvedena jednoznačná identifikující informace o související Smlouvě, Nabídce či Objednávce. Může jít výhradně o částky v českých korunách zaplacené vaší platební kartou nebo bankovním převodem na náš námi explicitně určený běžný účet vedený u českého bankovního ústavu nebo částky zaplacené hotově v českých korunách osobě námi určené pro každý konkrétní případ. Pokud nám poskytnete jakékoliv finanční prostředky odlišným způsobem (např. jiný platební kanál, jiná měna či jiné platidlo, nejednoznačné označení účelu platby a další odlišnosti), rozhodneme my, zda vůbec a v jaké výši ekvivalentu českých korun je uznáme za Zaplacené peníze a ke které Smlouvě, Nabídce či Objednávce tyto Zaplacené peníze přísluší. Hlavním principem oceněním takto odlišně poskytnutých finančních prostředků bude zjištění ekvivalentu v českých korunách a odečtení případných transakčních nákladů, bankovních a obdobných poplatků, kurzových rozdílů a veškerých našich nákladů na zpracování takové výjimky.
- OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
- Právní vztahy mezi námi jako prodávajícím a vámi jako spotřebitelem výslovně neupravené těmito Obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dále též zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, jakož i předpisy souvisejícími.
- Případné individuální dohody mezi vámi a námi uzavřené u konkrétní jednotlivé Smlouvy mají před Podmínkami přednost.
- Pro veškeré Smlouvy, Nabídky a Objednávky platí, že se při jejich zpracování řídíme postupy uvedenými v těchto Podmínkách, ale můžeme je z naší strany můžeme libovolně pozměnit či zrušit či na ně vůbec nereagovat či přestat v jejich zpracování. K tomu může dojít zejména z důvodu nečekaných technických a vis maior překážek. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, budeme vás o takové skutečnosti pokud možno informovat, pokud možno co nejdříve a takové změny budou účinné v den našeho rozhodnutí, i pokud by se nám nepodařilo vám tuto informaci doručit. Bezvýhradně se zavazujeme pouze k tomu, že se s vámi vždy v co nejkratším čase budeme snažit dohodnout na spravedlivém a férovém řešení jakékoliv vzájemné situace. Zejména se zavazujeme, že za veškeré Zaplacené peníze vám vždy nakonec poskytneme odpovídající protihodnotu – buď s vámi uzavřeme odpovídající novou Smlouvu a dodáme Zboží v odpovídající hodnotě, nebo vám zbylé nevypořádané finanční prostředky vrátíme převodem v českých korunách na běžný účet vedený u českého bankovního ústavu, jehož číslo jste nám v takovém případě povinni sdělit.
- Nám jako prodávajícímu nikdy nevznikají vůči vám jako kupujícímu jakékoliv finanční ani nefinanční závazky nad rámec případného vypořádání Zaplacených peněz popisovaného v předchozím odstavci. To znamená zejména žádné náhrady jakékoliv jiné finanční nebo nefinanční škody či jakékoliv vámi vnímané újmy, žádné úroky z prodlení, pokuty za nedodržení termínu dodávky, kompenzace za dodání zboží, které neodpovídalo vaší představě, a podobně.
- Při nákupu Zboží je vaší povinností poskytnout nám všechny potřebné informace správně a pravdivě. Informace, které jste nám poskytli při objednání Zboží, budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
- V rámci E-shopu vzájemně komunikujeme na dálku prostřednictvím webového rozhraní E-Shopu, kde jste přihlášeni Uživatelským účtem nebo pracujete v kontextu konkrétní jednorázové Objednávky, nebo prostřednictvím vašeho E-mailu zákazníka a našeho emailu eshop@champagneria.cz. Komunikace těmito prostředky je vámi i námi považována za závaznou a dostatečnou pro vytváření Objednávek, Nabídek a uzavírání Smluv a další související komunikaci. Případná telefonická komunikace slouží jen pro vzájemnou koordinaci a není smluvně závazná. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku ze své strany hradíte vy.
- Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Příloze č. 3 - Zásady zpracování osobních údajů níže v tomto dokumentu.
- Společnost CHAMPAGNERIA.CZ s.r.o. není registrovaným distributorem lihu a nabízený líh je určen výhradně pro konečnou spotřebu.
- Koupí Zboží vám nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších osob, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
-
K návštěvě e-shopu je oprávněna pouze fyzická osoba, jež dovršila 18 let věku. Dovršení věku 18 let zákazník vždy potvrdí před otevřením e-shopu kliknutím na políčko „souhlasím“, které se vždy zobrazí před otevřením e-shopu s upozorněním na požadavek dovršení věku 18 let. Ověření věku probíhá dále při převzetí zboží.
- POSTUP OBJEDNÁVKY A UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu. Smlouvu je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
- Na E-shopu musíte vytvořit návrh Objednávky, který bude obsahovat následující údaje:
- informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Do košíku“);
- informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží a způsobu jeho doručení;
- vaše identifikační údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a E-mail zákazníka.
- V průběhu tvorby návrhu Objednávky můžete až do doby jejího vytvoření údaje měnit. Po provedení závěrečné kontroly údajů pak prostřednictvím stisku tlačítka „Odeslat objednávku“ Objednávku vytvoříte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zaškrtávací políčko. Po stisku tlačítka „Odeslat objednávku“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo nám.
- Vaši Objednávku v co nejkratší době po vytvoření potvrdíme v E-shopu a upozorníme vás na to zprávou na váš E-mail zákazníka. Součástí upozornění bude shrnutí Objednávky a odkaz na tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi námi a vámi. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
- Mohou nastat i případy, kdy vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno, nebo případy, kdy nedokážeme Zboží dodat v požadovaném čase. Informaci o maximálním objednatelném počtu či objemu Zboží a možném termínu doručení, kterou v okamžiku vytvoření Objednávky považujeme za aktuální, vám v rámci E-shopu obvykle předem poskytneme. V případě, že z jakéhokoliv důvodu nebudeme moci Objednávku potvrdit, budeme vás kontaktovat a zašleme vám Nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce.
- V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky nebo v naší Nabídce bude uvedena zjevně chybná Cena nebo Celková cena, nejsme povinni vám Zboží za tuto Cenu ani Celkovou Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. Za zjevnou chybu v ceně se považuje například situace, kdy cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra či je posunutá desetinná čárka. V takové situaci vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme vám Nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy naši Nabídku potvrdíte.
- Dojde-li k odeslání Nabídky, je Smlouva uzavřena ve chvíli, kdy tuto naši Nabídku potvrdíte. V případě, že naši Nabídku na pozměnění Smlouvy popisovanou v předchozích odstavcích nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od dalšího zpracování Nabídky a související Objednávky upustit a Smlouvu neuzavírat.
- V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
- V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je obdobný jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat vaše identifikační údaje.
- V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.
- UŽIVATELSKÝ ÚČET
- Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
- Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
- Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových informací je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
- Uživatelský účet je osobní a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetími osobami.
- Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než 2 (dva) roky nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy nebo Podmínek.
- Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení E-shopu.
- CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
- Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky, v případné Nabídce a ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v Objednávce či Nabídce se uplatní Cena uvedená v Objednávce či Nabídce, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V Objednávce či Nabídce je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, za kterých je doprava se slevou nebo zdarma.
- Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
- Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby, pokud jsou v konkrétní Smlouvě a pro konkrétní zvolený způsob dopravy uvedeny jako možné:
- Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 14 dnů a musí předcházet zahájení dodávky Zboží.
- Platební kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Global Payments, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na webové stránce https://www.globalpayments.cz/cs-cz/podpora/dulezite-dokumenty. V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 3 (tří) pracovních dnů a musí předcházet zahájení dodávky Zboží.
- Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná dopravci při převzetí Zboží.
- Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v naší provozovně Champagneria, Průchodní 4, 11000 Praha 1. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží našemu pověřenému předávajícímu pracovníkovi.
- Faktura bude vystavena vždy v elektronické podobě nejpozději do 3 (třech) pracovních dnů po uhrazení Celkové ceny a bude po vystavení zaslána na vaši e-mailovou adresu a bude též dostupná v Uživatelském účtu.
- Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem nebo platební kartou online je Celková cena zaplacena připsáním na náš bankovní účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
- DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
- Zboží Vám bude doručeno způsobem uvedeným v konkrétní Smlouvě, může jít o jednu z následujících možností:
- doručení na zvolené místo prostřednictvím dopravce nebo s naším řidičem
- osobní odběr na naší provozovně;
- osobní odběr na výdejních místech dopravce.
- Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
- Doba doručení nebo možného osobního odběru Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží vám bude sdělena v potvrzení Objednávky a může být dále upřesňována námi nebo dopravcem. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně vás vždy o možných termínech a časech vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
- Před převzetím Zboží je vaší povinností zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoliv závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není vaší povinností Zboží převzít. Při převzetí zboží vždy proběhne ověření věku přebírající osoby - při osobním vyzvednutí, při závozu prodávajícího nebo přepravní službou.
- V případě, že porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, nemá to za následek porušení naší povinnosti vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupením od Smlouvy mezi námi a vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu vašeho podstatného porušení Smlouvy. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud nám tím vznikla.
- Pokud je z důvodů vzniklých na vaší straně Zboží doručováno opakovaně (na více pokusů) nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je vaší povinností nahradit nám náklady s tímto opakovaným nebo výjimečným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů vám zašleme na váš E-mail zákazníka a jsou splatné 14 dnů od odeslání našeho e-mailu.
- Nebezpeční škody na Zboží na vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, na vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoliv znehodnocením Zboží.
- V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako dostupné skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, vás budeme vždy informovat v případě mimořádného výpadku nebo prodlení dodávky Zboží k nám, přičemž vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat.
- V případě, že nebudeme schopni vám Zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení Zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsme my i vy oprávněni od Smlouvy odstoupit.
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
- Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. 6.7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že:
- má vlastnosti, které jsme si s vámi dohodnuli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme u popisu Zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;
- je vhodné pro účely, které jsme uvedli nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
- odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
- je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
- splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
- není zatíženo právy třetích stran.
- V případě, že jste podnikatelka/podnikatel nebo právnická osoba, je vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do 3 (tří) kalendářních dnů od převzetí Zboží.
- V případě, že jste spotřebitelka/spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u Zboží, v záruční době:
- U potravinářských produktů, v případě našeho E-shopu zejména zejména vín a dalších nápojů, maximálně do doby trvanlivosti Zboží. Optimální dobu spotřeby a případnou dobu možné archivace uvádíme u každé položky zvlášť. Není-li trvanlivost u potravinářských produktů uvedena, je pro ně záruční doba obecně určena na 180 (sto osmdesát) kalendářních dnů od uzavření Smlouvy. Zboží přitom musí po celou dobu být uloženo ve vyhovujících podmínkách, to u vína a nápojů znamená v temném stinném a klidném prostředí o maximální teplotě 18 °C.
- U nepotravinářských produktů (např. vinařské doplňky – sklenice, karafy, bedýnky, kazety apod.) se záruční doba řídí občanským zákoníkem a je stanovena na 24 měsíců.
- Ročník vína – víno je přírodní produkt a každým rokem změní ročník. Při širokém sortimentu vín může docházet ke změnám rychleji, než stihneme aktualizovat nabídka v E-shopu. Pokud dojde ke změně ročníku v době objednávky, je automaticky dodán ročník následující a takovou dodávku jste povinni přijmout. V případě, že kupující trvá na uvedeném ročníku a jiný nechce, musí toto výrazně označit do poznámek k Objednávce, jinak nelze odlišný ročník považovat za vadu Zboží.
- Ilustrační fotografie a přesné názvy vín a dalších nápojů v nabídce E-shopu – i když se snažíme všechny údaje a fotografie pravidelně aktualizovat, může se stát, že fotografie nebo název produktu uvedené na E-shopu nebudou 100% odpovídat obalu vámi vybraného produktu. Pokud se věcně jedná o produkt výrobce a kvality odpovídající popisu v nabídce Zboží, nelze takovou odlišnost považovat za vadu.
- V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 7.1, můžete nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu na naši e-mailovou adresu. Pro reklamaci doporučujeme využít vzorový formulář uvedený v Příloze č. 1 Podmínek, který specifikuje povinné náležitosti každé reklamace. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jakým způsobem chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s vámi uplatněným právem z vadného plnění.
- Při porušení Smlouvy vadným plněním můžete volit mezi těmito způsoby řešení:
- na odstranění vady výměnou za nové Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží, nebo
- na přiměřenou slevu z Ceny, o jejíž výši rozhodujeme my, nebo
- na odstoupení od Smlouvy.
V případě, že zvolíte vyřešení dle bodu a) a my vadu takto neodstraníme v přiměřené lhůtě, kterou jsme uvedli, nebo vám sdělíme, že tímto způsobem vadu neodstraníme vůbec, máte práva dle bodů b) a c), i když jste je v rámci reklamace původně nepožadovali.
- V případě porušení Smlouvy vadným plněním nemůžete odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůžete vrátit Zboží ve stavu, v jakém jste ho obdrželi. Pokud můžete takto vrátit jen část Zboží, nebude vám vrácena část Ceny odpovídající vašemu prospěchu z užití části Zboží.
- Došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku běžného použití, v případě E-shopu zejména k otevření lahve s vínem, je rozhodnutí o případném uznání reklamace takové části Zboží zcela na našem rozhodnutí.
- Do tří dnů od obdržení reklamace na váš E-mail zákazníka potvrdíme, že jsme reklamaci obdrželi, kdy jsme ji obdrželi a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy.
- O vyřízení reklamace vás budeme informovat zprávou na váš E-mail zákazníka. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů, které vám předem písemně závazně odsouhlasíme. Tyto náklady jste povinni prokázat vhodnými doklady, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu při vracení reklamovaného zboží. V případě, že má dojít k odstranění vady dodáním nového Zboží, je vaší povinností nám původní Zboží předem vrátit.
- Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána.
- Uplatnění práv z vadného plnění a reklamace akce se dále řídí ustanovením §1810 a násl., §1820 a násl. a §2099 a násl. občanského zákoníku a zákonem o ochraně spotřebitele.
- ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi námi a vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
- V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky. Od Smlouvy můžete odstoupit zasláním e-mailu na naši e-mailovou adresu. Pro odstoupení doporučujeme využít vzorový formulář uvedený v Příloze č. 2 Podmínek, který specifikuje povinné náležitosti takového oznámení.
- Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
- Zboží, jehož Cena závisí na výchylkách trhu nezávisle na naší vůli a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
- Zboží, které bylo upraveno podle vašeho přání nebo pro vaši osobu;
- Zboží, které podléhá rychlé zkáze a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
- Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
- dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo k porušení původního obalu;
- dodávka novin, periodik nebo časopisů;
- dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a my jsme vám sdělili, že nemáte právo na odstoupení od Smlouvy.
- Lhůta k odstoupení dle čl. 8.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
- V případě odstoupení od Smlouvy vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet vámi zvolený při odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než nám Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět nám. Zboží nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.2 Podmínek jste povinni nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k nám. Vy máte naopak nárok na to, abychom vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že my porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
- Odpovídáte nám škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku vašeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Způsobenou škodu vám v takovém případě vyúčtujeme poté, co nám Zboží bude vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. V případě, že jsme vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na vaši pohledávku na vrácení Ceny.
- My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 6.9. Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
- ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
- Pokud jste spotřebitel, dle zákona o ochraně spotřebitele máte právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího ze Smlouvy. V takovém případě jste oprávněni obrátit se na Českou obchodní inspekci, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web adr.coi.cz. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na váš návrh, a to v případě, že se spor nepodařilo s námi vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste uplatnili své právo, které je předmětem sporu, u nás poprvé.
- Máte dále právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Pokud náš a váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řádit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena vaše práva plynoucí z právních předpisů.
- Veškerou písemnou korespondenci si s vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na váš E-mail klienta nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě vzájemné písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme my i vy právo od Smlouvy odstoupit.
- Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
- Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u nás, ale není Vám přístupná. Vždy však odkaz na tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
- Na naši činnost nedopadají žádné kodexy chování dle §1826 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 1. ledna 2022.
PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát: CHAMPAGNERIA.CZ s.r.o., Podvinný mlýn 2358/50, 190 00 Praha 9, IČO 03505413
Podrobnosti o nové reklamaci:
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Identifikační číslo Smlouvy a/nebo Objednávky: |
|
Jméno a příjmení kupujícího: |
|
Adresa kupujícího: |
|
E-mail zákazníka: |
|
Zboží, které je reklamováno: |
|
Popis vad Zboží: |
|
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy: |
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát: CHAMPAGNERIA.CZ s.r.o., Podvinný mlýn 2358/50, 190 00 Praha 9, IČO 03505413
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Identifikační číslo Smlouvy a/nebo Objednávky: |
|
Jméno a příjmení kupujícího: |
|
Adresa kupujícího: |
|
E-mail zákazníka: |
|
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká: |
|
Důvod odstoupení: |
|
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu: |
Datum:
Podpis:
PŘÍLOHA Č. 3 - ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Jsme společnost CHAMPAGNERIA.CZ s.r.o., se sídlem Podvinný mlýn 2358/50, 190 00 Praha 9, IČO: 03505413, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 232688 vedeném u Městského soudu v Praze, e-mail: eshop@champagneria.cz
Provozujeme e-shop na webových stránkách: https://eshop.champagneria.cz/
Pro prodej zboží a provoz našich webových stránek zpracováváme některé osobní údaje.
Zpracování osobních údajů upravuje zejména nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) („GDPR“)
-
Zpracování osobních údajů
- Zpracování osobních údajů v případě použití kontaktního formuláře
Pokud poptáváte naše produkty a služby, budeme pracovat s vašimi kontaktními údaji, které nám sdělíte, hlavně prostřednictvím poptávkového formuláře. Jsou to zejména: jméno a příjmení, e-mailová adresa, nebo informace o vámi poptávaném zboží.
Z jakého důvodu?
Kontaktujeme vás přes ně pro další domluvu ohledně Zboží.
Na základě jakého právního důvodu?
Jedná se o zpracování na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – jednání o smlouvě, resp. provedení opatření před uzavřením smlouvy na vaši žádost.
Jak dlouho budeme osobní údaje zpracovávat?
Pokud nenavážeme další spolupráci, vaše data budeme zpracovávat nejdéle 30 (třicet) kalendářních dní od naší poslední komunikace.
- Zpracování osobních údajů v případě nákupu
Pokud u nás nakoupíte, budeme pracovat s údaji, které nám vyplníte. Jsou to hlavně fakturační údaje: jméno, příjmení, adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo a seznam a obsah dosud provedených Objednávek a uzavřených Smluv.
Z jakého důvodu?
Osobní údaje potřebujeme zpracovat, abychom splnili naši Smlouvu – dodali vám naše zboží. Přes kontaktní údaje s vámi budeme také komunikovat ohledně stavu vaší Objednávky, případně ohledně reklamací nebo vašich dotazů.
Osobní údaje budeme dále zpracovávat pro splnění našich povinností, které nám plynou ze zákona (hlavně pro účetní a daňové účely, případně pro vyřízení reklamací a kontrolu vaší plnoletosti).
Na základě jakého právního důvodu osobní údaje zpracováváme?
Jedná se o zpracování na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – plnění smlouvy a čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR – plnění naší právní povinnosti.
Jak dlouho budeme osobní údaje zpracovávat?
Po dobu plnění naší služby a poté 10 (deset) let od posledního poskytnutí takové služby nebo dodání zboží.
- Newslettery (obchodní sdělení)
Pokud jste nakupující zákazník a nezakázali jste nám to při nákupu, můžeme použít vaši e-mailovou adresu pro rozesílku našich novinek, nabídek a dalších souvisejících obchodních sdělení.
Na základě jakého právního důvodu?
Umožňuje nám to ust. § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, pokud jste nám to při nákupu nezakázali.
Jak dlouho budeme osobní údaje zpracovávat?
10 (deset) let od vašeho posledního nákupu. Z rozesílky se můžete kdykoliv odhlásit prostřednictvím e-mailu nebo nás kontaktujte na e-mailu eshop@champagneria.cz.
-
Kdo se k datům dostane?
Vaše data zůstanou u nás. Přesto pro nás pracují některé společnosti nebo jiné osoby, které se k datům dostanou proto, že nám pomáhají s chodem našeho e-shopu. Jsou to:
- provozovatel e-shopové platformy Shoptet (společnost Shoptet a.s., se sídlem Dvořeckého 628/8, Břevnov, 169 00, Praha 6, IČ 289 35 675, společnost je zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl B vložka 25 395)
- společnosti podílející se na expedici zboží
- společnosti podílející se na expedici plateb
- poskytovatel e-mailingové služby c4.cz
Osobní údaje zpracováváme pouze na území Evropské unie.
-
Co byste dál měli vědět
V naší společnosti nemáme jmenovaného pověřence pro ochranu osobních údajů.
V naší společnosti nedochází k rozhodování na základě automatického zpracování či profilování.
Pokud byste měli k osobním údajům otázky, kontaktujte nás na e-mailové adrese eshop@champagneria.cz.
-
Vaše práva v souvislosti se zpracováním osobních údajů
Nařízení GDPR vám dává mimo jiné právo obrátit se na nás a chtít informace, jaké vaše osobní údaje zpracováváme, vyžádat si u nás přístup k těmto údajům a nechat je aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování, můžete požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů, požadovat po nás v určitých situacích výmaz osobních údajů a v určitých případech máte právo na jejich přenositelnost. Proti zpracování na základě oprávněného zájmu lze vznést námitku.
Pokud si myslíte, že s daty nenakládáme správně, máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, případně se se svými nároky obrátit na soud.
Tyto podmínky jsou účinné od 1. ledna 2022.